O`zbekiston Respublikasi
Hukumat portali

Arxiv
2024
Kalendar

Voqealar

Du Se Ch Pa Ju Sh Ya
Portalda yangilik
  • Sen –qudrat manbai, saodat maskani, jonajon O‘zbekistonim! Batafsil>>>
  • Ommaviy savdolar orqali sotilishi belgilangan davlat mulki obyektlari Batafsil>>>
  • "Davlat organlari ijtimoiy tarmoqlarda" sahifasi Batafsil>>>
  • Jonajon O‘zbekistonim, mangu bo‘l omon! Batafsil>>>
  • “Ochiq byudjet” sahifasi Batafsil>>>

Xizmatlar sohasini rivojlantirishga oid qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida

2022-01-28 | Hujjatlar

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori

2021-2023-yillarda O‘zbekiston Respublikasida xizmatlar sohasini rivojlantirish dasturini amalga oshirish natijasida 2021-yilda xizmatlar ko‘rsatish hajmi qariyb 20 foizga o‘sdi.

Shu bilan birga, xizmatlar sohasini rivojlantirishga yangicha yondashuvlarni joriy etish orqali bozor xizmatlari hajmini 2022 yilda 1,5 baravarga oshirish hamda qo‘shimcha 1,5 million yangi ish o‘rinlarini yaratish imkoniyatlari mavjud.

Hududlarning o‘ziga xos xususiyatlaridan kelib chiqib, alohida yondashuvlar asosida xizmatlar sohasini rivojlantirish, tadbirkorlik sub’ektlarini moliyaviy resurslar va infratuzilma bilan ta’minlash hamda ularga qulay soliq rejimini joriy etish maqsadida:

1. Respublika hududlarining aholisi soni va zichligi, geografik joylashuvi, ixtisoslashuvi va infratuzilma bilan ta’minlanganlik darajasidan kelib chiqib, xizmatlar sohasini rivojlantirishning quyidagi ustuvor yo‘nalishlari belgilansin:

a) har bir tuman va shaharlarda:

byudjet mablag‘lari hisobiga 2021-2022-yillarda shaharsozlik loyihalari asosida mukammal ta’mirlangan, tashqi yoritish, sug‘orish va drenaj tizimlari modernizatsiya qilingan, piyoda va velosiped yo‘laklari qurilgan hamda aholi gavjum bo‘lgan ko‘chalarni savdo, xizmat ko‘rsatish, sayilgoh va ko‘ngilochar ko‘chalarga aylantirish;

raqamli xizmatlar ulushini bosqichma-bosqich oshirish uchun zarur infratuzilma bilan ta’minlash va sifatli aloqa va internet xizmatlari qamrovini, shuningdek, “Elektron hukumat” tizimi xizmatlaridan foydalanish ko‘lamini keskin kengaytirish;

b) Toshkent, Nukus shaharlari, viloyatlar markazlari hamda boshqa shaharlarda ko‘pi bilan har 3-5 ta mahalla uchun aholi gavjum bo‘lgan ko‘chani obodonlashtirib, piyodalar yo‘lakchalarini kengaytirish va ularni yoritish orqali mahallalararo savdo-xizmat кўчaсини tashkil etish;

v) aholisi 300 mingdan kam bo‘lgan tumanlarda:

sanoat va xizmatlar sohasi yuqori sur’atlarda rivojlanib borayotgan tumanlarda – savdo, mehmonxona, ovqatlanish va logistika xizmatlarini, shuningdek, texnik xizmat ko‘rsatish va ko‘ngilochar maskanlarni tashkil etishga ustuvorlik berish;

tog‘li, tog‘oldi, rekreatsion turizm salohiyati yuqori tumanlarda – avtomobil yo‘llari, elektr energiyasi va ichimlik suvi ta’minoti hamda boshqa infratuzilmani yaxshilash va tayyor loyihalar asosida turizm xizmatlarini rivojlantirish;

chegara hududlarda joylashgan hamda hududidan xalqaro avtomagistral va temir yo‘llar o‘tgan tumanlarni – savdo, turizm, logistika hamda yo‘l bo‘yi xizmatlarini ko‘rsatishga ixtisoslashtirish;

qishloq xo‘jaligi ulushi yuqori bo‘lgan tumanlarda – zamonaviy agroxizmatlarni rivojlantirish;

g) o‘rta va yirik shaharlar hamda aholisi 300 mingdan ko‘p bo‘lgan tumanlarda – zamonaviy bozor xizmatlari, ta’lim, tibbiyot, san’at, turizm, mehmonxona va umumiy ovqatlanish hamda transport xizmatlarini rivojlantirish;

d) Toshkent, Samarqand va Namangan shaharlarida – yuqori daromadli xizmatlarni, ayniqsa, yirik savdo va ko‘ngilochar xizmat ko‘rsatish ob’ektlarini ko‘paytirish, ta’lim va tibbiyot muassasalari joylashgan hududlarda ixtisoslashgan klasterlar tashkil etish.

2. Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Moliya vazirligi, Turizm va sport vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligining quyidagi takliflariga rozilik berilsin:

a) 2022-yil 1-apreldan 2025-yil 1-yanvarga qadar chakana savdo va umumiy ovqatlanish, mehmonxona (joylashtirish) xizmatlari, avtotransportda yo‘lovchi va yuk tashish, transport vositalarini ta’mirlash va ularga texnik xizmat ko‘rsatish, kompyuter xizmatlari, maishiy texnikani ta’mirlash, agro va veterinariya xizmatlarini ko‘rsatuvchi hamda ko‘ngilochar maskanlarda xizmatlar ko‘rsatuvchi tadbirkorlik sub’ektlari uchun ijtimoiy soliq stavkasini 1 foiz etib belgilash. Bunda:

mazkur soliq imtiyozi tadbirkorlik sub’ektlari tomonidan, agar ularning mazkur kichik bandda ko‘rsatilgan faoliyat turlarini amalga oshirishdan olgan daromadlari joriy hisobot (soliq) davri yakunlari bo‘yicha jami daromadning kamida 60 foizini tashkil etsa, qo‘llaniladi;

mazkur kichik bandda ko‘rsatilgan faoliyat turlari bilan shug‘ullanuvchi tadbirkorlik sub’ektlari tomonidan xodimlar sonini yashirish holatlari aniqlanganda, mazkur soliq imtiyozining amal qilishi to‘xtatiladi hamda qonunchilikda belgilangan moliyaviy sanksiyalar qo‘llaniladi;

b) tadbirkorlik sub’ektlariga 2022-yil 1-yanvardan boshlab 2027-yil 1-yanvarga qadar mehmonxona (joylashtirish vositalari) va maydoni 5 ming kvadrat metrdan yuqori bo‘lgan savdo komplekslari (shu jumladan, ular egallagan yer uchastkalari) bo‘yicha:

yuridik shaxslardan olinadigan yer solig‘i va yuridik shaxslarning mol-mulkiga solinadigan soliq stavkalarini 90 foizga kamaytirish. Bunda 2027-yil 1-yanvargacha yangidan quriladigan ob’ektlarga (shu jumladan, ular egallagan yer uchastkasiga) nisbatan mazkur imtiyozni ular foydalanishga topshirilgan oydan boshlab 5 yil muddat davomida qo‘llash;

foyda solig‘ini hisoblashda binolarning qiymatini ikki yil davomida amortizatsiya xarajatlari sifatida chegirish huquqini berish;

v) 2022-yil 1-apreldan boshlab 2025-yil 1-yanvarga qadar 1-ilovada keltirilgan tuman va shaharlarda belgilanadigan turizm hududlarida ro‘yxatdan o‘tgan hamda ushbu hududda umumiy ovqatlanish, mehmonxona (joylashtirish), savdo, ko‘ngilochar, turoperator va turagent xizmatlarini ko‘rsatayotgan tadbirkorlik sub’ektlari uchun:

aylanmadan olinadigan soliq stavkasini – 1 foiz;

ushbu hududlardagi ob’ektlar va ular egallagan yer uchastkasi bo‘yicha yuridik shaxslarning mol-mulkiga solinadigan soliq va yuridik shaxslardan olinadigan yer solig‘i miqdorlarini – mazkur soliqlar bo‘yicha hisoblangan summaning 1 foizi miqdorida belgilash.

Bunda tuman va shaharlarning turizm hududlari chegaralari Turizm va sport vazirligi hamda Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligining hududiy bosh boshqarmalari xulosalari asosida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi, xalq deputatlari viloyatlar Kengashlari tomonidan belgilanadi;

g) jismoniy shaxslar tomonidan mahallalararo savdo-xizmat ko‘chalari bo‘yida joylashgan turar joy ob’ektlarini ushbu bandning “a” kichik bandida keltirilgan xizmat ko‘rsatish turlari bo‘yicha noturar joy ob’ekti toifasiga o‘tkazilganda 2024-yil 1-yanvarga qadar ularga nisbatan mol-mulk solig‘i va yer solig‘ining jismoniy shaxslar uchun o‘rnatilgan stavkasini saqlab qolish;

d) 2022-yil 1-yanvardan uyali aloqa operatorlari uchun uyali aloqa xizmatlariga solinadigan aksiz solig‘i stavkasini 10 foiz etib o‘rnatish;

ye) 2022-yil 1-apreldan boshlab qishloq joylarda antenna-machta metall konstruksiyalarini, ularga o‘rnatilgan va ularning ajralmas qismi bo‘lgan konstruksiyalar hamda ular egallagan yer uchastkalarini yuridik shaxslarning mol-mulkiga solinadigan soliqdan va yuridik shaxslardan olinadigan yer solig‘idan ozod etish.

Moliya vazirligi (T. Ishmetov) Davlat soliq qo‘mitasi, Turizm va sport vazirligi, tegishli idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda Soliq kodeksiga mazkur banddan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalarni kiritish bo‘yicha qonun loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.

3. Belgilansinki:

a) quyidagilar 2022-yil 1-fevraldan 2025-yil 1-yanvarga qadar bojxona bojidan ozod etiladi:

2-ilovaga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi hududiga olib kiriladigan tovarlar;

telekommunikatsiya operatorlari va provayderlari tomonidan telekommunikatsiya infratuzilmasini joriy etish loyihalari doirasida O‘zbekiston Respublikasida ishlab chiqarilmaydigan, belgilangan tartibda shakllantirilgan ro‘yxat bo‘yicha olib kiriladigan texnologik uskunalar, materiallar, dasturiy ta’minot va ehtiyot qismlar;

b) mol-mulk solig‘ini hisoblashda yer uchastkalarida o‘rnatilgan antenna-machta metall konstruksiyalari hamda ularga o‘rnatilgan va ularning ajralmas qismi bo‘lgan konstruksiyalar (tortqilar, atrofni o‘rovchi devorlar, yuk ko‘tarish moslamalari, chaqmoqdan himoya qilish tizimlari, yerga ulash qurilmalari, signal-yoritish tizimlari, qo‘riqlash signalizatsiyasi va videokuzatuv tizimlari) ko‘chmas mulk sifatida qaraladi;

v) 2022-yil 1-apreldan boshlab:

radiochastota spektridan foydalanuvchilarga radiochastota organlarining tegishli ruxsatnomalariga asosan radiochastota spektridan birgalikda foydalanish huquqi beriladi;

Dasturiy mahsulotlar va axborot texnologiyalari texnologik parki direksiyasiga uning rezidentlari tomonidan har oy o‘tkaziladigan ajratmalar miqdori, ular tomonidan eksport qilingan axborot texnologiyalari xizmatlarining bir yillik hajmi 10 million AQSH dollaridan oshganda 25 foizga, 20 million AQSH dollaridan oshganda 50 foizga pasaytiriladi.

4. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 11-maydagi “Xizmatlar sohasini jadal rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ–5113-son qaroriga muvofiq, savdo va ko‘ngilochar ko‘chalarda:

ko‘chma savdo ob’ektlari uchun joylar tadbirkorlik sub’ektlariga elektron onlayn-auksion savdosi asosida sotilishi;

barcha tadbirkorlik sub’ektlariga jamoat xavfsizligi qoidalariga qat’iy rioya qilgan holda 24 soat mobaynida tunu kun faoliyat yuritish huquqi berilganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.

5. 2022-yil 1-iyuldan boshlab mazkur qarorning 1-ilovasiga muvofiq tumanlar va shaharlarda turizm ob’ektlarini qurish uchun yer uchastkalarini hududlarning master-rejalari asosida ishlab chiqilgan loyiha takliflari hamda zarur infratuzilma bilan ta’minlangan holda elektron onlayn-auksion savdosiga chiqarish tartibi joriy etilsin.

Shunday tartib o‘rnatilsinki, unga ko‘ra:

Turizm va sport vazirligi (U.Azamov) Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (I.Norqulov) hamda mahalliy hokimliklar bilan birgalikda 2022-yil 1-martga qadar hududlarning master-rejalarini ishlab chiqish uchun texnik topshiriqlarni Qurilish vazirligiga kiritadi;

Qurilish vazirligi (D.Adilov) tegishli loyiha institutlari va xorijiy ekspertlarni jalb qilgan holda 2022-yil 1-iyulga qadar hududlarning master-rejalari va loyiha takliflari ishlab chiqilishini ta’minlaydi;

Kadastr agentligi (F.Umarov) Turizm va sport vazirligi (U.Azamov) hamda mahalliy hokimliklar bilan birgalikda 2022-yil 1-iyuldan boshlab loyiha takliflari va infratuzilmaga ega bo‘lgan yer uchastkalarini elektron onlayn-auksion savdosiga chiqaradi.

6. Mazkur qarorning 5-bandida nazarda tutilgan hududlarning master-rejalarini ishlab chiqish va yer uchastkalarini zarur infratuzilma bilan ta’minlash ishlarini moliyalashtirish uchun:

Moliya vazirligi (T.Ishmetov) bir oy muddatda tegishli mahalliy hokimliklarga Davlat byudjeti hisobidan 200 milliard so‘m miqdorida byudjet ssudasini ajratsin;

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (A.Voitov) Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (I.Norqulov) bilan birgalikda ikki oy muddatda xalqaro moliya institutlarining 100 million AQSH dollari miqdoridagi mablag‘larini jalb qilsin;

mahalliy hokimliklar byudjet ssudasining elektron onlayn-auksion savdosi orqali sotilgan yer uchastkalaridan tushgan mablag‘lar hisobidan ikki yil davomida to‘liq qaytarilishini ta’minlasin.

7. Sog‘liqni saqlash vazirligi (B.Musayev) hamda Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (A.Toshqulov) va boshqa oliy ta’lim tashkilotiga ega vazirlik va idoralarga oliy ta’lim va tibbiyot muassasalarining bino va yer maydonlaridan samarali foydalanish va ularni xususiy sektorga xizmatlar ko‘rsatish bo‘yicha ajratish borasidagi amalga oshirilgan ishlari qoniqarsiz ekanligi ko‘rsatib o‘tilsin.

Qurilish vazirligi (B.Zokirov) ikki hafta muddatda Kadastr agentligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat aktivlarini boshqarish agentligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi bilan birgalikda ijtimoiy soha muassasalarining yer maydonlari, bino va inshootlaridan samarali foydalanish daрaжaсини o‘rganish bo‘yicha Komissiya tuzilishini ta’minlasin.

Komissiyaga ikki oy muddatda:

oliy ta’lim va tibbiyot muassasalarining yer maydonlari, bino va inshootlaridan samarali foydalanish darajasini to‘liq o‘rganish;

o‘rganish natijalari bo‘yicha bo‘sh turgan yoki samarasiz foydalanilayotgan bino va inshootlar hamda ular hududidagi bo‘sh yer maydonlarini aniqlash vazifasi yuklatilsin.

Qurilish vazirligi Sog‘liqni saqlash vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Davlat aktivlarini boshqarish agentligi bilan birgalikda:

o‘rganish asosida aniqlangan samarasiz foydalanilayotgan yoki bo‘sh turgan yirik ijtimoiy soha ob’ektlarining master-rejalarini uch oy muddatda ishlab chiqsin;

master-rejalarga muvofiq, samarasiz foydalanilayotgan yoki bo‘sh turgan binolar va yer maydonlarini auksion savdolariga chiqarish yoki davlat-xususiy sheriklik asosida xususiy sektorni jalb etgan holda yangi turdagi ta’lim va tibbiyot xizmatlarini tashkil etish choralarini ko‘rsin.

8. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari:

a) Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (I.Norqulov), Turizm va sport vazirligi (U.Azamov) va tijorat banklari bilan birgalikda xizmat ko‘rsatish ob’ektlarini tashkil etish uchun zarur shart-sharoitlar yaratish, shu jumladan, infratuzilma bilan ta’minlangan yer uchastkalarini elektron-onlayn auksion savdosiga chiqarish, ko‘p kvartirali uylarning birinchi qavatlari va yerto‘lalarida xizmat ko‘rsatish ob’ektlarini joylashtirish bo‘yicha loyiha takliflarini ishlab chiqish va ularni moliyalashtirishga ko‘maklashish orqali:

2022-yil 1-sentyabrga qadar 3-ilovaga muvofiq tuman va shaharlarning markaziy ko‘chalarini savdo, ko‘ngilochar, gastronomik, turizm va san’at yo‘nalishlariga ixtisoslashgan maxsus savdo va ko‘ngilochar ko‘chalarga aylantirish;

2022-2023-yillar davomida 4-ilovaga muvofiq “Yangi O‘zbekiston” massivlarida xizmat ko‘rsatish ob’ektlarini tashkil etish;

bir oy muddatda ushbu qarorning 1-bandi “b” kichik bandida nazarda tutilgan mahallalararo ko‘chalarni belgilasin va ularni 2022-2023-yillarda savdo-xizmat ko‘chalariga aylantirish choralarini ko‘rsin;

b) bir oy muddatda zarur infratuzilma bilan ta’minlangan yer uchastkalarini elektron onlayn auksion savdosiga chiqarish orqali 2022-2023-yillar davomida:

5-ilovaga muvofiq yirik tuman va shaharlarda savdo komplekslari hamda hududiy savdo-logistika markazlari barpo etilishi;

6-ilovaga muvofiq xalqaro yo‘llar bo‘yida xizmat ko‘rsatish ob’ektlari tashkil etilishini ta’minlasin;

v) bir oy muddatda nodavlat umumta’lim va maktabgacha ta’lim muassasalarini qurish sharti bilan 7-ilovaga muvofiq tuman (shahar)larda yer uchastkalari elektron onlayn-auksion savdosiga chiqarilishini ta’minlasin;

Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (I.Norqulov) Kadastr agentligi (F.Umarov) bilan birgalikda mazkur qarorning 4-7-ilovalariga muvofiq xizmat ko‘rsatish ob’ektlarini tashkil etish uchun auksionlarga chiqariladigan yer maydonlarini doimiy ravishda ko‘paytirib borish choralarini ko‘rsin.

9. Oilaviy tadbirkorlikni rivojlantirish dasturi koordinatorlari (S.Xolxo‘jayev, A.Kamalov, D.Sultanov) Turizm va sport vazirligi (U.Azamov) bilan birgalikda 2022-yil dasturi doirasida ajratilayotgan mablag‘larning 500 milliard so‘mi 8-ilovaga muvofiq taqsimot bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish sohasidagi loyihalarga, birinchi navbatda, Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadigan talablarga javob beradigan oilaviy mehmon uylari (50 million so‘mgacha), xostellar (1 milliard so‘mgacha), o‘tov lagerlari majmuasi (300 million so‘mgacha), avtokempinglar (3 milliard so‘mgacha), ekouylar majmuasi (300 million so‘mgacha), konteyner shaharchalar (600 million so‘mgacha) va chodirli lagerlar (60 million so‘mgacha) tashkil etish va ularni ta’mirlash loyihalarini moliyalashtirishga yo‘naltirilishini ta’minlasin.

10. Tijorat banklariga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 16-iyundagi “Xizmatlar sohasini qo‘llab-quvvatlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ–4752-son qaroriga muvofiq jalb etilgan resurs mablag‘larining muddatidan kelib chiqib, avval ajratilgan kreditlarning so‘ndirilgan qismi hisobidan xizmatlar sohasidagi yangi loyihalarni (moliya sohasini rivojlantirish bo‘yicha loyihalar va xizmatlar sohasida aylanma mablag‘larni to‘ldirish hollari bundan mustasno) moliyalashtirish uchun 14 foiz stavkada bitta loyiha bo‘yicha 2 milliard so‘mgacha miqdorda kreditlar ajratishga ruxsat berilsin.

11. “O‘zmilliybank” AJning O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 11-maydagi “Xizmatlar sohasini jadal rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ–5113-son qaroriga muvofiq “O‘zmilliybank” AJ tomonidan xorijiy banklardan jalb qilingan 200 million AQSH dollari miqdoridagi mablag‘larni barcha shaharlar va tumanlar markazlarida xizmatlar sohasini rivojlantirish, shu jumladan, 29 ta shahar va 6 ta yirik tumanlarda turizm, transport, tibbiyot, ta’lim ob’ektlari va yirik savdo komplekslarini tashkil etish loyihalarini moliyalashtirish uchun quyidagi shartlar asosida ajratish to‘g‘risidagi taklifi ma’qullansin:

“O‘zmilliybank” AJ tomonidan 9-ilovaga muvofiq taqsimot bo‘yicha tijorat banklariga xorijiy valyutada kelishilgan stavkada 5 yil muddatga moliyaviy resurs ajratish;

tijorat banklari tomonidan xizmatlar sohasidagi loyihalarni amalga oshirish (moliya sohasini rivojlantirish bo‘yicha loyihalar va xizmatlar sohasida aylanma mablag‘larni to‘ldirish hollari bundan mustasno) uchun 5 yilgacha muddatga kreditlar ajratish.

12. Xizmatlar sohasini rivojlantirish bo‘yicha 2022-yilga mo‘ljallangan “yo‘l xaritasi” 10-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

13. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va viloyatlar hokimliklari bir hafta muddatda mazkur qarorning 1-bandida belgilangan mezonlar asosida tuman (shahar)lar kesimida ishlab chiqilgan xizmatlarni rivojlantirish bo‘yicha hududiy dasturlarni Vazirlar Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritsin.

Bunda mazkur qarorning 11 va 11.1-11.13-илоvalarиda nazarda tutilgan Qoraqalpog‘iston Respublikasi va viloyatlar, har bir tuman va shaharda xizmatlar sohasini rivojlantirishning maqsadli ko‘rsatkichlari inobatga olinsin.

Toshkent shahar hokimligi (J.Artikxodjayev) bir oy muddatda Toshkent shahrining Markaziy Osiyoda eng katta megapolis va biznes markaz sifatida mavqeini kuchaytirish, tarixiy va madaniy jihatlarini zamonaviy rivojlanish tendensiyalari bilan uyg‘unlashtirish orqali xorijiy va mahalliy turistlar uchun shaharning jozibadorligini oshirish maqsadida xorijiy konsalting kompaniyalarini jalb qilgan holda xizmatlar sohasini rivojlantirish bo‘yicha alohida dastur ishlab chiqib, tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.

14. 2022-yil 1-fevraldan boshlab Oliy Majlis Senati tomonidan har oy Vazirlar Mahkamasi, vazirlik, idoralar va hokimliklar tomonidan yangi ish o‘rinlarini yaratish bo‘yicha amalga oshirilayotgan ishlar samaradorligini tanqidiy o‘rganish va ularning faoliyatiga baho berish amaliyoti joriy etilsin.

15. Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligining markaziy apparati tuzilmasida vazirlik boshqaruv xodimlarining umumiy soni va mehnatga haq to‘lash fondi doirasida 12 shtat birligidan iborat Xizmatlarni rivojlantirish bo‘yicha hududlarning master-rejalarini ishlab chiqishni muvofiqlashtirish departamenti tashkil etilsin va uning asosiy vazifalari etib quyidagilar belgilansin:

xorijiy ekspertlarni jalb etgan holda hududlarning xizmat ko‘rsatish sohasidagi ixtisoslashuvini aniqlash, ular asosida tuman va shaharlarda xizmatlarni rivojlantirishning konsepsiyalari va master-rejalarini ishlab chiqish;

hududlarning master-rejalari asosida infratuzilma va xizmat ko‘rsatish loyihalari va dasturlarini shakllantirish;

“O‘zmilliybank” AJ huzuridagi Xizmatlarni rivojlantirish bo‘yicha loyiha-tahliliy markaz bilan hamkorlikda hududlarda xizmat ko‘rsatish loyihalarini amalga oshirish;

hududlarda xizmatlarni rivojlantirish bo‘yicha mahalliy davlat hokimiyati organlariga metodologik ko‘mak berish.

16. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 11-maydagi “Xizmatlar sohasini jadal rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ–5113-son qaroriga 12-ilovaga muvofiq o‘zgartirishlar kiritilsin.

17. Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (I.Norqulov) manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda qonunchilikka mazkur qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish
va qo‘shimchalar to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.

18. Mazkur qarorning ijrosini samarali tashkil qilishga mas’ul va shaxsiy javobgar etib iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirining birinchi o‘rinbosari I.I.Norqulov, investitsiyalar va tashqi savdo vazirining birinchi o‘rinbosari A.B.Voitov, turizm va sport vazirining birinchi o‘rinbosari U.A.Azamov hamda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari belgilansin.

Qaror ijrosini har oyda muhokama qilib borish, ijro uchun mas’ul idoralar faoliyatini muvofiqlashtirish va nazorat qilish Bosh vazir o‘rinbosarlari J.A.Qo‘chqorov va A.A.Abduxakimov zimmasiga yuklansin.

O‘zbekiston Respublikasi

          Prezidenti                         Sh.MIRZIYOEV

Toshkent shahri,

2022-yil 27-yanvar

Manba: O'zA

Поделиться